donderdag 14 juni 2012

Reacties van lezers op Lance Armstrong
Ik lees net je blog. Wellicht ben je geinteresseerd in de brief die de USADA gestuurd heeft. Zie attachment. Goed aan je artikel is dat je Lance's reactie ook opneemt en een aantal vragen stelt in de marge van dit verhaal, ethische onderwerpen bij andere sporten.
Mijn persoonlijke ervaring? Ik ben erg blij met deze zaak. Lance kon als enige de dans ontspringen met dure advocaten, chantage en het in diskrediet brengen van anderen. Als deze zaak gedaan is kan er eindelijk een streep getrokken worden onder de (sic) hoogdagen van het dopinggebruik. Het gaat mij niet om Armstrong of Bruyneel, maar om het (morele) recht dat moet geschieden. Van mij mag Lance zijn titels houden en hoeft er niemand de gevangenis in, maar de waarheid is zoals die is en iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Een andere lezer merkt op dat, indien Lance Armstrong zeven keer van de eerste plaats wordt weggeklasseerd dat dit dan de alternatieve winnaars worden: Alex Zülle (in 1999), Jan Ullrich (in 2000, 2001 en 2003), Joseba Beloki (2002), Andreas Klöden (2004) en Ivan Basso (2005). Pareltjes van geloofwaardigheid toch? Jan Ullrich zou dus meteen uitkomen op vier Tourzeges. Deze knotsgekke toestand kan de wielrennerij inderdaad missen als kiespijn.

1 opmerking: